Comunicat   |   Dimecres, 14 d'octubre de 2020

Sobre el tancament de bars i restaurants i reducció d’aforaments als comerços

Barcelona Comerç vol fer públic el seu desacord amb les darreres mesures anunciades pel Govern de la Generalitat que contemplen una reducció de l’aforament dels comerços al 30% de la seva capacitat i el tancament de bars i restaurants durant 15 dies, durant els quals només podran oferir el servei de recollida amb cita prèvia i lliurament a domicili.

Amb el respecte que mereixen els criteris mèdics i científics, Barcelona Comerç considera inadequades aquestes noves restriccions per la manca d’evidència de la seva efectivitat i el greu impacte que tindran a les empreses del sector i vol insistir en el ferm compromís del comerç i la restauració vers la salut de tots els seus clients i que ha fet que des dels dos sectors s’hagin adoptat, des del primer moment, totes les mesures dictades, inclòs el tancament d’establiments durant prop de dos mesos, malgrat saber les greus conseqüències que això tindria a les seves empreses i als seus proveïdors i que s’han demostrat clarament.

La limitació de l’aforament a les botigues a només el 30% és un greuge molt important per al comerç dels eixos comercials de proximitat, on els metres quadrats de molts locals redueix a poc més d’un o dos clients l’entrada de clients als establiments. A més, des del sector no s’entén aquesta limitació quan, per exemple, les cues a les portes de les botigues demostren que s’estan aplicant totes les mesures de distanciament a l’interior dels comerços on a més, també s’han instal·lat pantalles protectores, l’ús de mascaretes és obligatori, es desinfecta de forma continuada i el gel hidroalcohòlic està a la disposició dels clients.

A més, amb la suspensió de l’activitat a bars i restaurants es colpeja de forma contundent a un sector ja molt afectat per les conseqüències de mesos de restriccions i en molts casos, suposarà el seu tancament definitiu. A la darrera enquesta d’activitat als 24 Eixos Comercials de Barcelona Comerç – setembre 2020- aquest sector ja era el que comptabilitzava més tancaments als eixos comercials de proximitat de Barcelona.

La restauració és un sector cabdal a aquests territoris on contribueix a dinamitzar l’activitat comercial tal com va demostrar l’increment de públic i activitat quan es van tornar a obrir bars i restaurants després del confinament. La desaparició de bars i restaurants minva l’oferta dels eixos comercials i desconfigura el caràcter d’aquests territoris on el mix d’oferta comercial, restauració i serveis a tocar de casa esdevé el seu principal atractiu.

“Ha fallat l’anticipació. No pot ser que després de 7 mesos, la gran solució per aturar la pandèmia sigui tancar bars i restaurants i limitar l’aforament als comerços. Aquestes noves mesures obligaran a abaixar de forma definitiva la persiana a molts establiments”, ha dit Salva Vendrell, president de Barcelona Comerç, qui ha assistit aquest matí a la reunió al Palau de la Generalitat presidida pel vicepresident del Govern, Pere Aragonès, la consellera de la presidència, Meritxell Budó, la Consellera de Salut, Alba Vergés, el Conseller d’Interior, Miquel Samper i el Conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa. Conegudes les noves mesures, Vendrell demana que els ajuts anunciats per a la restauració s’apliquin realment d’immediat i que no es deixi de costat al sector del comerç que amb les noves restriccions torna a veure limitada la seva activitat.

Premsa Barcelona Comerç
Susana Quadras