Comunicat   |   Dilluns, 19 d'octubre de 2020

Sobre el primer cap de setmana de restauració tancada a Barcelona

Després que aquest cap de setmana alguns parcs de Barcelona s’hagin omplert de ciutadans fent pícnics com a alternativa als restaurants tancats; s’hagin celebrat múltiples botellons a diferents punts de la ciutat – alguns amb desenes de concentrats com el de mirador de Torre Baró – o que els Centres Comercials s’hagin omplert de compradors, Barcelona Comerç vol fer pública la seva màxima preocupació i desconcert per la permissibilitat vers aquests esdeveniments, i la manca de coherència d’aquesta amb les restriccions en vigor, les quals, recordem, han obligat a tancar bars i restaurants amb les greus conseqüències que això comporta en l’àmbit econòmic i laboral per al sector de l’hostaleria i la restauració, en particular i la ciutat, en general.

El succeït aquest primer cap de setmana amb la restauració tancada xoca amb el control que l’hostaleria i la restauració ha estat fent fins ara als seus establiments, on la separació entre taules, la desinfecció continua dels espais o fins i tot els testos ràpids al personal suportats per molts empresaris, han estat una constant per tal de garantir la seguretat dels clients i també dels mateixos empleats.

És per tot plegat que un cop més, insistim que el tancament de la restauració o la reducció d’aforament a les nostres botigues, on també es prenen totes les mesures dictades des de l’inici, ha estat una decisió inadequada i més quan no es presenta acompanyada de mesures eficients per garantir el distanciament social que persegueix aquesta nova baixada obligada de persianes.

RESOLUCIÓ SLT5162021, de 26 de febrer

Premsa Barcelona Comerç