Salva Vendrell, reelegit president de Barcelona Comerç

Formació; digitalització; mobilitat estratègica als territoris comercials; sostenibilitat i col·laboració publico- privada, eixos principals dels propers quatre anys
Dilluns, 18 de juliol de 2022   |   Autor/a foto: @Barcelona Comerç
Salva Vendrell, reelegit president de Barcelona Comerç
Dilluns, 18 de juliol de 2022

Aquest dijous, 14 de juliol, en Reunió de Patronat, la seu de Barcelona Comerç ha estat testimoni de l’elecció del nou comitè executiu, que gestionarà l’entitat els propers quatre anys.

Combinació d’experiència i coneixement de part de l’equip anterior amb la incorporació de nous membres, aportant energia, frescor i molt de talent, la nova junta es conforma de 9 membres, reestructurant la composició de la junta,  incorporant noves vocalies i re assignant nous rols de treball, marcats per les necessitats de la fundació i dels seus associats en aquest moment de recuperació post-pandèmia.

Continuant al cap del projecte, en Salva Vendrell, el nou comitè gestor comptarà amb 3 vicepresidents (Pròsper Puig i Sergio Moral, que seran acompanyants de la nova vice-presidenta, Mei Márquez)

Com a Secretari de l’entitat comptem amb en Lluis Llanas (també Secretari General de Vitrines d’Europe)  i incorporem a la taula gestora quatre vocals:  Reyes de la Corte, Robert Cot, Miguel López i el ja veterà, Manel Tort.

Diferents àrees de treball com la digital, comunicació interna i externa, seguretat i mobilitat així com economia i administració es mantenen com a estratègiques per Barcelona Comerç, afegint-hi  les de nova creació com  la de relacions amb Europa, turisme i sostenibilitat .

La nova junta que es defineix com un combinat de continuïtat per culminar els projectes insígnia de la casa  amb una proposta de nous reptes, que hauran de reforçar el model de gestió del comerç català, impulsar-ho i obrir-ho a Europa.

En declaracions de la nova junta, tot just acabar la sessió: la formació, la digitalització, la mobilitat estratègica als territoris comercials, la sostenibilitat i col·laboració amb administracions, empreses institucions són els eixos principals del llibre de ruta Barcelona Comerç 2022-2026.

Mei Márquez, presidenta de l’Associació de Comerciants de la Marina; Robert Cot, president de l’Eix Clot; Reyes de la Corte, presidenta de l’Eix Sants- Les Corts; i Miguel López, president de l’Eix Poblenou són els nous patrons i patrones acabades d’incorporar a l’òrgan gestor de la fundació que, en unes primeres declaracions, just constituïda la nova junta, es van presentar:

Com a president-a d’un dels eixos comercials associats, què suposa per tu, entrar en aquesta nova junta de direcció de Barcelona Comerç?

    • Mei Márquez: Primer de tot una gran il·lusió i un gran repte,  agrair al president que hagi pensat en l’Associació de Comerciants de la Marina i e  la seva presidenta,  per formar part del projecte RUMB 2030.
    • Robert Cot: Em suposa més feina però agraeixo que es confiï en mi.
    • Reyes de la Corte: Seguir el camí del  anterior President del nostre Eix i continua vinculats a la part executiva de Barcelona Comerç.
    • Miguel López: En el moment que entres a una associació comercial com Poblenou en el meu cas, te n’adones que hi ha molta feina i que tens molts punts en comú amb altres eixos de Barcelona i que la fundació és una eina essencial en el funcionament del comerç de proximitat de Barcelona. Si ja tens aquest tarannà associatiu, veïnals i després comercial, és el meu cas, està clar que veus una oportunitat per millorar aquestes idees sumant-te a una entitat tan potent com Barcelona Comerç.

Què et va dur a participar, des de dins, a la gestió de la fundació?

    • MM: Les ganes dels comerciants de treballar per enfortir el nostre comerç,  imprescindible per a una ciutat com Barcelona.
    • RC: El meu caràcter i tarannà revolucionari. Considero que era necessari un canvi generacional, la presència de patrones i el rejoveniment de l’equip.
    • RdlC: Crec en el projecte presentat i vull forma part del seu desenvolupament.
    • ML:  Jo entro com el que soc, professional de la comunicació, amb dos grans reptes: comunicació interna i  comunicació externa.  La comunicació és el pont entre la fundació i la dinamització dels eixos comercials. Ens cal una comunicació molt cuidada cap als nostres associats i també una projecció cap a l’exterior de la nostra imatge de marca, com el que som, una entitat puntera dins el sector del comerç de proximitat.

Projectes immediats?

    • MM: Encara no hem parlat de coses concretes, però treballarem tots junts amb transparència i fermesa.
    • RC: Tinc moltes propostes a nivell de mobilitat. A part de “frutero” soc llicenciat en sociologia, superior en transport i logística i expert titulat en mobilitat. En aquest àmbit sé el que em faig.
    • RdlC:  Estaré portant les carpetes de Turisme i sostenibilitat, que són dos àrees molt importants per Barcelona.  La sostenibilitat és un valor afegit i des de Barcelona Comerç en d’ajudar als comerços a la seva conscienciació.
    • ML: Com a projecte més immediat, la revista Barcelona convida, una eina brutal per donar a conèixer als veïns de Barcelona què és un eix comercial, quin és el valor d’estar associat i descobrir tot el potencial dels milers de botigues de proximitat de la ciutat.

 Salva Vendrell, president del nou comité executiu:

“Aquests quatre anys ens permetran treballar enfortint els plans de desenvolupament que ja estan en marxa i endegar nous projectes de promoció del comerç de proximitat. Seguirem molt atents als canvis que afecten la nostra activitat comercial per facilitar les eines necessàries als nostres comerços perquè continuïn sent competitius i supervisarem, també, de ben a prop què les mesures pactades amb administracions i altres agents es complexin segons els acords assolits, en defensa d’un model de comerç que atorga personalitat a Barcelona i que no hem de perdre mai

Nova etapa de Barcelona Comerç, de feina conjunta, de suma de talent i energia, rumb al 2030.

Barcelona Comerç, #fentbarrifemciutat